Mindenmentes Food
Mindenmentes Food logo background
Mindenmentes Food logo

Kisokos

Mindenmentesség

A "mindenmentesség" természetesen nem egyenlő az ízek, a zamatok, az egészséges összetevők hiányával. Sőt, a sok mentesség ellenére az ételek tartalmasságán és a teljes értékű, tápláló alapanyagok felhasználásán van a hangsúly.


Ételeinkről

  • Minden étel mindenmentes vagy tartalmazhatnak allergéneket?

    Minden ételünkre igaz, hogy a felhasznált alapanyagok nem tartalmaznak glutént, laktózt, hozzáadott cukrot, tartósítószert és szóját. Ezen felül egyes ételeink hús-, tej-, tojás-, élesztő-, olajosmag- és maglisztmentesek.

    Nem minden ételsorunk mentes az összes allergéntől, de az ételek pontos összetételét minden esetben feltüntetjük az információs gomb alatt.

    Ételeink glutén-, laktóz-, szójamentes alapanyagokból, hozzáadott cukor és tartósítószer nélkül készülnek, esetenként pedig a tejet, tojást, élesztőt és magvakat tartalmazó alapanyagokat is elhagyjuk. A 100%-os mentességet sajnos mégsem tudjuk garantálni, mert bár ezek az ételek elkülönítve, de gluténtartalmú terméket, tejterméket, tojást, dió- és mogyoróféléket, szóját, zellert, halat és tenger gyümölcseit, szezámmagot, mustárt és kén-dioxidot tartalmazó alapanyagot felhasználó üzemben készülnek, így levegő útján keresztszennyeződés fordulhat elő. Ezért a kifejezetten súlyos, akkut érzékenységgel, allergiával birkózók számára, akiknél akár egy molekulányi glutén vagy laktóz is heves reakciókat válthat ki, nem javasoljuk ételeink fogyasztását. Nem használunk a kereskedelmi forgalomból ismert, magas só- és ízfokozótartalmú ételízesítő keverékeket sem. Ételeink csak friss vagy szárított formában tartalmaznak fűszereket.

    Amennyiben diagnosztizált táplálékallergiád van, kérjük, konzultálj orvosoddal, és ételeinket csak saját felelősségedre fogyaszd!

  • Lehet tudni, hogy melyik ételben pontosan mi van?

    Hogyne, minden ételünk tápanyagtartalmáról, összetevőiről és esetleges allergénjeiről részletes információt találsz étlapunkon, az adott étel alatti "i" (információ) gombra kattintva.

  • Milyen értékeket tartalmaznak az ételek?

    Energiatartalom, zsír, szénhidrát, fehérje, só.
    A számított tápértékek eltérhetnek a feltüntetettől. Tehát az étlapon, egy adott étel megnevezése alatt feltüntetett értékek 1 adag étel számított tápanyagtartalmát: felszívódó szénhidrát- és összenergia-tartalom (Felszívódó szénhidrát értéket akkor kapjuk, ha kivonjuk a cukoralkohol értékét.) jelentik, az információs gomb alatt pedig a 100g-ra vonatkozó részletes tápanyagtartalom található. (Az össz szénhidrát érték tartalmazza a cukoralkohol értéket is. )

  • Meddig tarthatóak el az ételek?

    Ételeinket előrendelés alapján készítjük. Az előhűtéses (nem fagyasztott!) technológiának köszönhetően hűtött tárolás mellett (+4) a csomagoláson jelzett időpontig biztonságosan eltarthatók.

  • Hogyan tároljam az ételeket?

    Ételeinket minőségük megőrzése érdekében elfogyasztásukig hűtőben kell tárolni (+4).

  • Hogyan melegítsem meg az ételeket?

    Ételeinket jellegüknek megfelelően a zárófólia eltávolítása nélkül, mikrohullámú sütőben kell melegíteni.

  • Ki vannak magozva a gyümölcsök?

    Igen, és bár nagyon gondosak vagyunk, gyümölcsből, csonthéjasokból készült ételeink nyomokban magot, héjdarabot tartalmazhatnak.

  • Zsírosak az ételek?

    Ételeink nagy részénél, a "mindenmentesség" mellett a megengedő paleo elveket a ketogén jelleggel vegyítve alkalmazzuk. Ezek alapja a sok húsos étel, valamint relatíve magas zsírtartalom, de fontos, hogy kimondottan a jó zsírok kerülnek előtérbe!

  • A zsírok eseténben mikor beszélünk high-fatről?

    A high-fat kifejezés alatt a magas vagy viszonylag magas zsírtartalmú - különösképp a telített zsírokat tartalmazó étrendet, vagy ételeket értjük.

  • Mi az előhűtött technológia?

    Sokan csak a melegen érkező ételeket tartják frissnek és azt gondolják, hogy nem megfelelő szolgáltatást kapnak a lehűtött ételekkel. Bátran állíthatjuk, hogy csak az előhűtött és hűtve szállított ételeket fogyaszthatjuk teljes biztonsággal.

    A lehűtött étel 3 napig tartható el +2°C és +4°C közötti hűtött térben. A fentiekből egyenesen következik, hogy aki nem alkalmazza ezt a technolgiát, az nem dolgozhat készételekkel, csak kizárólag frissen készített ételeket tálalhat. Ez pedig azt jelenti, hogy azonnal el kell fogyasztani a fogásokat, nem lehet őket tárolni.

  • Mit kell tudni a low-carb táplálkozásról?

    Az egyenletesen és lassan felszívódó szénhidrátok kézben tartják a szervezet vércukorszintjét is. A rövid idő alatt magasba szökő vércukorszint gyors és magas inzulinszint emelkedéssel jár, amit a vércukorszint esése és az ezt követően kialakuló éhségérzet kísér. A magas inzulinszint elősegítheti az elhízás kialakulását, sőt hosszú távon károsíthatja ereinket is. A szénhidrátok gondos megválogatásával és a bevitt mennyiség korlátozásával nem csak a falórohamok kivédése és fokozott, egyenletesebb teljesítőképesség érhető el, de a low-carb táplálkozás - különösen a szigorú low carb-high fat diéták esetében - szerepet játszik 2-es típusú cukorbetegség elleni harcban is.

  • Mikor beszélünk extra low-carbról?

    Azon ételeket nevezzük extra low-carbnak, ahol a szénhidrát megszorításra helyezzük a hangsúlyt. Ilyen például a Mentes Ketogén diéta, ahol magas zsír-, extra alacsony szénhidráttartalommal érhetjük el a gyors és hatékony súlyvesztést.

  • Mi az a ketogén? Mit kell tudni a ketózisról?

    Ketózisról akkor beszélünk, amikor a szervezetünk természetes módon kezd el zsírt égetni. Ha drasztikusan a csökken szénhidrátbevitelünk, akkor kiürülnek a szervezet szénhidráttartalékai. Mivel az egészséges vércukorszint fenntartása elengedhetlen, a cukor szállítását végző inzulin helyett glükagon hormon választódik ki. A májban lévő zsír ekkor átalakul ketontestekké, ezzel is egy tápláló energiaforrást biztosítva, melyet majdnem minden sejtünk tud hasznosítani. (Ráadásul ez 4g/kcal szénhidráthoz viszonyítva csupán 7kcal/g energiát jelent.) Ebben segít nekünk a Mentes Ketogén diéta.

  • A xylit vagy nyírfacukor és az eritrit

    A két legnépszerűbb cukorpótló cukoralkohol. A cukoralkohol a részlegesen emészthető szénhidrátok egy típusa, ebbe az osztályba tartoznak a rostok és az emésztésnek ellenálló keményítő is. A cukoralkohol természetes formában a gyümölcsökben fordul elő. A mesterséges édesítőszerektől eltérően a cukoralkohol nem teljesen kalóriamentes, mivel bizonyos mértékig képesek vagyunk megemészteni. A felszívódás aránya a különböző cukoralkoholok esetében eltérő. A xylitol esetében például 50%, de az eritritol csaknem teljesen felszívódik, mégsem emésztődik meg, így kalóriát nem jelent.


ALLERGÉNEK és egyéb káros alapanyagok

  • Mi a glutén?

    A glutén két fehérje, a gliadin és a glutenin keveréke. A búza, a rozs, az árpa és a zab magjainak endospermiumában (magfehérje vagy belső táplálószövet) található a keményítővel együtt.

  • Mi az a laktóz és a kazein?

    A tej szénhidráttartalmát adó kettős cukrot nevezzük tejcukornak, vagy másik nevén laktóznak. Mivel ez úgynevezett diszacharid, két összetevőből áll: glükózból (szőlőcukor) és galaktózból. A tejcukrot a vékonybél nyálkahártyasejtjeiben megtalálható laktáz nevű enzim bontja.

    A tejfehérjét más néven kazeinként ismerhetjük, amely aminosavakat, szénhidrátokat, kalciumot és foszfort biztosít a szervezet számára.

  • Miért van sok embernek hasmenése a laktóztól?

    A laktózt a laktáz nevű enzim bontja, de ha bármely oknál fogva nem megfelelő a szervezetünk laktázellátottsága, akkor a laktóz nem bomlik le, és hasi panaszokat okoz.

  • Miért ne együnk cukrot?

    A leghitelesebb, elfogulatlan vizsgálatok a cukor negatív tulajdonságait mutatják ki. Lehet, hogy nem a legfőbb gonosz, mint ahogy az alternatív egészségügy gyakran jellemzi, de nem vitás, hogy a túlzott cukorbevitel kétségtelenül hozzájárul:

    • a lyukas fogak kialakulásához,
    • a cukorbetegség megnövekedett rizikójához,
    • a testsúly gyarapodásához,
    • a máj károsodásához,
    • a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához,
    • a rákos sejtek táplálásához,
    • valamint elősegíti az idő előtti öregedést és negatív hatással lehet a viselkedésre is.

    A lényeg, hogy mérsékelt mennyiségben - és ez alatt tényleg csak egy csekély mennyiségre gondolunk - a cukor egy olyan élvezet, ami csak kis mértékben növeli meg a fent említett problémák kialakulásának rizikóját. Azonban, ha túl sokat fogyasztunk belőle, negatív hatásai kifejezetten hangsúlyossá válnak, akár halálosak is lehetnek. És ne feledjük: ha feldolgozott, előre csomagolt ételeket eszünk, és gyakran megfordulnak gyorséttermekben, akkor a cukorbevitelük jó része el lesz rejtve előlünk. Más szóval, amit mi mérsékelt cukorfogyasztásnak hiszünk, az lehet, hogy megközelítőleg sem az.

  • Milyen néven van az előre csomagolt élelmiszerekben a hozzáadott cukor?

    A cukor számos név alatt szerepelhet a címkéken. Íme néhány a sok közül: gyümölcslé koncentrátum, melasz, fruktóz, méz, bármilyen szirup (rizs-, kukorica-, agavé-, karob-, juhar- stb.), glükóz, dextróz, galaktóz, maláta, invertált cukor, maltodextrin stb.

  • A fruktóz tényleg nem gyümölcs?

    A szervezet másképp dolgozza fel a magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot, mint a gyümölcsben lévő cukrot. A májra terhelődik a lebontás feladata, amit nem tud olyan gyorsan elvégezni, amilyen gyorsan a szirup lebomlik. Ennek eredményeképpen a vércukorszint könnyebben megugrik. A fel nem dolgozott fruktózszirup a májban zsírként raktározódik, így könnyebben hízunk el és gyorsabban alakulnak ki egészségi problémák, pl. cukorbetegség.

    A gyártók a hozzáadott cukor függőséget okozó tulajdonságát kihasználva növelik az eladásokat, ezt a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup olcsóbban teszi ezt lehetővé.

  • A szóját miért ne?

    A szója hüvelyes termény, a paleo táplálkozás szempontjából már eleve gyanús élelmi anyag. A szójának komoly lektintartalma is van. A szójalektin a bélbolyhokat károsítja és a bélsejtek burjánzását okozza, következésképen fokozott rákkockázatot képvisel. A lektinek áteresztőbél-szindrómát okoznak, ami az egyik mechanizmusa lehet az autoimmun betegségek kialakulásának.


Étel- és italsoraink

Minden ételünkre igaz, hogy a felhasznált alapanyagok nem tartalmaznak glutént, laktózt, hozzáadott cukrot, tartósítószert és szóját. Ezen felül egyes ételeink hús-, tej-, tojás-, élesztő-, olajosmag- és maglisztmentesek.

  • Reggelik (MR1)

    Könnyű, napindító low-carb reggelik. A felhasznált alapanyagok mentesek a főbb allergénektől: glutén, laktóz, hozzáadott cukor, tartósítószer és szója, ráadásul mind low-carb. Továbbá egyes reggeli hús-, tej-, tojás-, élesztő-, olajosmag- és maglisztmentesek.

  • Levesek (ML1)

    Alacsony kalória- és szénhidráttartalmú ínycsiklandozó levesek. A felhasznált alapanyagok mentesek a főbb allergénektől: glutén, laktóz, hozzáadott cukor, tartósítószer és szója, ráadásul mind low-carb. Továbbá egyes reggeli hús-, tej-, tojás-, élesztő-, olajosmag- és maglisztmentesek.

  • Főételek (M1, M2, M3, MS1)

    A Mindenmentes Food főételei az elmúlt évek lenépszerűbb mindenmentes ételeit tartalmazzák. A felhasznált alapanyagok mentesek a főbb allergénektől: glutén, laktóz, hozzáadott cukor, tartósítószer és szója, ráadásul mind low-carb. Továbbá egyes ételeink hús-, tej-, tojás-, élesztő-, olajosmag- és maglisztmentesek.

  • Vega ételsor (MC3)

    A mentes alapelveken túl, az ételek nem tartalmaznak semmilyen fajta húst és hús alapú készítményeket. Olajok esetében jó minőségű növényi zsiradékokat használunk fel, pl: hidegen sajtolt olívaolajat.

  • Mindenmentes tea (MI1)

    A Mindenmentes tea nem tartalmaz hozzáadott cukrot vagy más édesítőszert, így nem csak jó közérzetet biztosít, hanem bármely fogyókúrának is ideális kiegészítője! 1 liter csak 1 kalória! Gyógynövényekből készül: gyömbér, citromfű, csalán, gyermekláncfű és borsmenta, ez mellett rengeteg vitamint, nyomelemet és ásványi anyagot tartalmaz, elősegíti a zsírégetést, szabályozza az anyagcserét és csökkenti az éhségérzetet.

Mentes ketogén diéta (ME2)


1200 kalóriás "MINDENMENTES" fogyókúra (ME1)


Mentességek jelőlései:

Felhívjuk a figyelmet, hogy a 100%-os mentességet sajnos nem tudjuk garantálni, mert bár ételeink elkülönítve, de gluténtartalmú terméket, tejterméket, tojást, dió- és mogyoróféléket, szóját, zellert, halat és tenger gyümölcseit, szezámmagot, mustárt és kén-dioxidot tartalmazó alapanyagot felhasználó üzemben készülnek, így levegő útján keresztszennyeződés fordulhat elő.

  • Gluténmentes alapanyagok Gluténmentes alapanyagok

    gluténmentes alapanyag = az étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott glutént

  • Laktózmentes alapanyagok Laktózmentes alapanyagok

    laktózmentes alapanyag = azaz tejcukormentes étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott laktózt azaz tejcukrot FONTOS EZ NEM EGYENLŐ A TEJMENTESÉGGEL!

  • Szójamentes alapanyagok Szójamentes alapanyagok

    szójamentes alapanyag = az étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott szóját és abból származó készítményeket.

  • Hozzáadottcukor-mentes Hozzáadottcukor-mentes

    hozzáadott cukormentes = az étel elkészítése során a hozzáadott cukor helyett természetes cukoralkoholokkal édesítünk (stivia, eritrit olykor xylit)

  • Tartósítószermentes Tartósítószermentes

    hozzáadott tartósítószer mentes = az étel az elkészítés során hozzáadott tartósítószert nem tartalmaz, hiszen előhűtéses (nem fagyasztott!) technológiát alkalmazunk

  • Tojásmentes alapanyagok Tojásmentes alapanyagok

    tojásmentesség = az étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott tojást (sem tojás fehérjét sem külön tojás sárgáját)

  • Húsmentes alapanyagok Húsmentes alapanyagok

    húsmentesség = az étel nem tartalmaz semmilyen fajta húst. FONTOS EZ NEM EGYENLŐ AZZAL HOGY ÁLLATI EREDETŰ ALAPANYOGOT SEM TARTALMAZ (pl: tojás, sajt, zselatin)

  • Tejmentes alapanyagok Tejmentes alapanyagok

    tejmentesség = az étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott tejet! (azaz sem laktózt sem kazeint)

  • Élesztőmentes alapanyagok Élesztőmentes alapanyagok

    élesztőmentesség = az étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott élesztőt

  • Mag- és maglisztmentes alapanyagok Mag- és maglisztmentes alapanyagok

    mag és maglisztmentesség = az étel nem tartalmaz sem alapanyagként sem az elkészítés során hozzáadott teljes magokat vagy azokból készült őrleményeket pl : szezámmag, diófélék = mandula, mogyoró és dió, szőlőmag, tökmag, lenmag ,stb..

Ön termékeket helyezett a kosarába. Biztosan el kívánja hagyni az oldalt?

Megnézem a kosarat